Bjärreds IF

Matchnummer: 130142043
5 raka utan förlust
2019-05-23 01:22
”Vi tar sex poäng mot Bjärred” Så lät det innan serien startade. Men mycket snack och lite verkstad på det uttalandet. Siffran sex är intressant i detta fall, men kanske inte för Dösjöbro..
Matchen inleddes positivt för Bjärred, redan efter just 6 minuter skulle nollan spräckas. Rune spelar in bollen från kanten till Gullers som på en touch sätter tillbaka den till Oliver. Oliver har visat på träningar att det finns krut i bössan men att det skulle vara på denna nivå kunde nog ingen ana. Smällen från träffen hördes till Lomma men bollen gick ändå på något sätt i slowmotion. Kändes nästan som tiden stod still ett tag innan ännu en smäll hördes. Pang!! Övre delen av stolpen och sedan in i mål, Otroligt snyggt! Bjärred skulle bara 2 minuter senare utöka ledningen när Kevin hittar Rune på djupet. Rune är iskall i avslutningen och rullar in bollen i bortre hörnet. Dösjöbro försöker pressa både högt och lågt men får inte tag i bollen. Bjärred spelar stundtals väldigt bra och lyckas spela sig ur pressen. 2-0 i halvtid och en bra känsla i laget.
Under halvtidsvilan lovade Bjärred att inte falla in i motståndarnas spel. Det fanns en känsla av oro efter förra helgen då Limhamn lyckades vända 2-0 till 2-2. Denna kvällen skulle det dock vara annorlunda och det märktes direkt i andra halvlek.
Återigen är siffran 6 intressant, det är så fort det går innan Rune snappar upp en hemåtpass av Dösjöbro och rullar in 3-0 i öppet mål. Bjärred var hetare och presspelet gav utdelning. Dösjöbro försökte men fick aldrig igång något spel. I den 58:onde matchminuten kom spiken i kistan när Mackan mirakulöst hittar in med ett skott/inlägg bakom målvakten. 4-0 och musten gick ur Dösjöbroarna. Resten av matchen kändes mer som den spelades av från Bjärred, men målen skulle fortsätta att komma. Kort efter Mackans mål var det Kevins tur. Han viker snyggt in från vänsterkanten och trycker in bollen. Ännu ett mycket snyggt mål och hela publiken började bli bortskämda. Men skulle vi få uppnå den där magiska sexan? Svaret är ja och på flera plan, i den 66:onde minuten kom 6-0 från Rune som trycker undan sin försvarare och placerar in ännu ett mål. Vilken kväll! Publiken var lyriska och stämningen var magisk. Detta får ju bara inte förstöras nu, låt det få fortsätta.. Men då.. från ingenstans.. får Dösjöbro en sympatistraff  av domaren. Den enda som nu kunde rädda oss och få detta matchreferat till att bli perfekt var vår egen Chilavert, Simon Ågren. Simon som för bara två matcher sen räddade en straff skulle återigen gissa rätt och rädda oss, till och med utan att lämna retur. Som ni kanske har förstått så har siffran 6 varit min röda tråd och matchens slutresultat blev 6-0.
MOTM Rune (Ett hattrick och ett ständigt hot - John)

Stöd Bjärreds IF
Våra sponsorer 2024