Bjärreds IF

Nya riktlinjer fr.o.m. den 12 januari 2022

Som en följd av de nya smittskyddsåtgärderna som gäller från och med i dag (12 januari) har SvFF uppdaterat riktlinjerna för svensk fotboll.

Uppdatering riktlinjer fr.o.m. den 1 juni 2021
Uppdatering 2021-04-29

Vi har precis fått besked från Smittskydd Skåne och Region Skåne att dessa kommer följa Folkhälsomyndighetens senaste förordning vad gäller barn- och ungdomsfotbollen.  Så det är med glädje vi nu kan meddela att det är tillåtet för spelare födda 2002 och senare att spela enstaka matcher (max en match per vecka) även i Skåne.

När det gäller seriespelet står dock det senaste datumet fast, dvs seriestart den 22-23/5. Fram till dess är det istället möjligt att spela träningsmatcher lokalt. Mer information finns på Skånebolls hemsida: Besked från Smittskydd Skåne & Region Skåne - Skåne (skaneboll.se)

Sedan tidigare gäller även den allmäna rekommendationen, dvs. uppvisar spelarna minsta symptom ska de stanna hemma från match och träning.

//Styrelsen Bjärreds IF

Uppdatering 2021-04-26

Bjärreds IF följer i grunden rekommendationerna kring Covid-19 som kommer från Folkhälsomyndigheten (FHM) och Skånes FF (SkFF).

Idag meddelade SkFF formellt att seriestarten är uppskjuten till helgen den 22-23 maj. Detta gäller samtliga serier/tävlingar som Skånes FF administrerar (barn- ungdom, senior och motion). Mer information finns även på deras hemsida: https://www.skaneboll.se/nyheter/2021/april/seriestart-framflyttad-till-22-23-maj/.

Med tanke på de senaste dagarnas utbrott av Covid-19 på olika skolor runtom i Bjärred rekommenderar vi att de elever som går på skolor där man övergår till fjärrundervisning pga klusterutbrott också avstår träning tills det är säkerställt att man inte är smittad.

Sedan tidigare gäller även den allmäna rekommendationen, dvs. uppvisar spelarna minsta symptom ska de stanna hemma från träning.

Eventuella frågor kan ställas till styrelsen:

• Sport 11-manna: Fredrik Einarsson
  • Sport 9- och 7-manna: Ulf Welander
  • Sport 5-manna Stefan Tuvebjer

/Styrelsen Bjärreds IF

Uppdatering 2021-03-01

Med tanke på den senaste veckans sportlov vill vi på nytt uppmärksamma både spelare och ledare på eventuella förkylningssymptom.
Uppvisar man minsta symptom ska man stanna hemma från träning.

Likaså vill vi att de som varit på resa, och som inte kunnat genomföra denna på smittsäkert sätt, avstår träning en vecka efter resans genomförande.

Läs mer om riktlinjer gällande Covid-19 här www.skaneboll.se/covid19

/Styrelsen Bjärreds IF